حقایقی جالب در مورد فرانسه (۲)
نوشته شده توسط : آرتا

هدف ما آشنایی با کشور فرانسه است تا کسانی که قصد دارند در تور فرانسه شرکت کنند بهتر این کشور را بشناسند.

  1. حداقل ۴۰ درصد از موزیک ها در ایستگاه های رادیویی خصوصی باید از فرانسوی ها باشد – از سال ۱۹۹۶، رؤسای مهم رسانه های این کشور، Conseil Supérieur de L’Audiovisuel (CSA) ملزم به اجرای این قانون فرانسه شده است.
  2. اولین نمایش عمومی از یک فیلم توسط برادران فرانسوی “Auguste” و “Louis Lumière” در ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ به نمایش گذاشته شد. آنها از سینماگرایانه خود (از این رو “سینما”) برای نشان دادن ۱۰ فیلم در حدود ۵۰ ثانیه در سالن Indien du Grand Café در پاریس استفاده کردند .
  3. یک زن فرانسوی رکورد دار بیشترین عمر را بین همه انسانها در جهان است – طبق اسناد جهانی گینس، او ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز باور نکردنی زندگی می کرد. جین لوئیس کالنت در ۲۱ فوریه ۱۸۷۵ متولد شد و در ۴ آگوست ۱۹۹۷ درگذشت. او در مراسم افتتاح برج ایفل در سال ۱۸۸۹، دو جنگ جهانی و توسعه تلویزیون، ماشین مدرن و هواپیماها زندگی کرد
  4. بلندترین کوه در اروپا کوه های آلپ فرانسه است – مون بلان، در ۴،۸۱۰m،  تا ۱۲ ساعت طول می کشد تا صعود به قله. روش دیگر، شما می توانید با یک سفر ۲۰ دقیقه با تله کابین از بین درختان به قله این کوه سفر کنید.
  5. موزه لوور در پاریس پربازدید ترین موزه در جهان در سال ۲۰۱۴بود – با عدد شگفت انگیز ۹٫۳ میلیون بازدید کننده، تقریبا به اندازه جمعیت مردم سوئد دریافت کرده است.
  6. اولین پیوند قلب مصنوعی و پیوند چهره در دنیا در فرانسه صورت گرفت – پیوند قلب در دسامبر ۲۰۱۳ در بیمارستان جورج پمپیدو در پاریس رخ داد. دستگاه bioprosthetic که انقباض قلب واقعی را تقلید می کند، توسط باتری خارجی لیتیوم یون طراحی شده و حدود سه برابر وزن یک ارگ واقعی است. جراحان فرانسوی نیز برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ پیوند چهره را انجام دادند.
  7. در مجموع ۲۹۰۰۰ کیلومتر، شبکه ریلی دارند. فرانسویها دومین در اروپا (پس از آلمان) و نهمین در جهان است – فرانسه یکی از اولین کشورهای جهان بود که از فن آوری با سرعت بالا استفاده می کرد و راه آهن سریع TGV را معرفی می کرد ۱۹۸۱٫ پروژه سرعت با سرعت بالا در Bordeaux به دلیل اتمام در سال ۲۰۱۷، ۳۰۲ کیلومتر دیگر را به ۱۵۵۰ کیلومتر موجود اضافه خواهد کرد.
  8. پاریس گار دو نورد شلوغ ترین ایستگاه راه آهن اروپا است و تا کنون با گذشت سالیانه حدود ۱۹۰ میلیون مسافر مسافرت می کند. آن را در سال ۱۸۴۶ افتتاح کرد، و همچنین یکی از قدیمی ترین ایستگاه های جهان است.
  9. فرانسه در سال ۲۰۱۳ ازدواج همجنسگرایان را تصویب کرد – زمانی که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در ۱۸ ماه مه سال ۲۰۱۳ این قانون را امضا کرد، فرانسه به عنوان نهمین کشور در اروپا و در دنیا ۱۴ در جهان به رسمیت شناختن ازدواج همجنسگرایان تبدیل شد. گرچه نظرسنجی ها در آن زمان نشان داد که حدود ۵۰ نفر از مردم فرانسوی از ازدواج همجنسگرا حمایت می کردند، نه همه آن ها راضی بودند: هزاران نفر که به اصطلاح “ارزش های خانوادگی” دفاع می کردند، در اعتراض به خیابان ها رفته بودند.

دریافت ویزا فرانسه از طریق آرتا البر





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: